بر روی این دامنه اینترنتی

سیستم مدیریت محتوا

پارس

سی ام اس

نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت

طراحی سایت

می باشد.

طراحی وب

با استفاده از

پرتال

(

پورتال

) پارس منجر به

طراحی وب سایت

شما می شود.

طراحی وب سایت

کپی رایت

پورتال

پارس

 

 

  • خبرخوان
  • اگر مایلید آخرین مطالب پیرامون مصرف روزانه را در سیستم خبرخوان خود داشته باشید , می توانید RSS زیر را استفاده نمایید .

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

 

مصرف روزانه


1
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
... روزانه، هزاران هزار ماده از غذاهای مختلف وارد کبد می شوند و با تغییراتی که پالایشگاه بدن روی این مواد غذایی انجام می دهد، بخشی از آن ها به صورت مواد مفید و مغذی برای بدن مان درمی آیند و بخش دیگر به مواد مضر و سمی تبدیل می شوند ... بهتر است بدانید که هر چقدر از خوراکی های طبیعی تر استفاده کنید، میزان تولید سم ها هم در بدن تان کمتر می شود و هرچه قدر خوراکی هایی با رنگ ها، نگه دارنده ها و افزودنی های مختلف مانند انواع فست فودها را در رژیم روزانه تان بیشتر بگنجانید، امکان تولید سم ها افزایش می یابد ... به علاوه، رادیکال های آزاد می توانند باعث ابتلا به سرطان و آسیب رساندن به کبد شوند که می توانید با مصرف مناسب انواع میوه ها و سبزی ها، جلوی این مشکل را بگیرید ... در بین مرکبات، آب لیمو یکی از بهترین سم زداها محسوب می شود که مصرف آن، ایمنی بدن را بالا می برد و باعث جذب آهن تمام مواد غذایی می شود ... مصرف زردچوبه برای کسانی که ناراحتی های خاص کبدی مانند هپاتیت یا کبد چرب دارند، بسیار مفید است چون این ادویه می تواند سم های کبد را خنثی کند، بنابراین مصرف روزانه 3 تا 4 گرم از زردچوبه در وعده های مختلف غذایی می تواند مفید باشد ادامه ...
   منبع : تبیان     تاریخ : 16   مهر   1390    شاخه : میوه ها و سبزی ها
... مصرف قابل توجه ویتامین d با کاهش احتمال ابتلا به افسردگی در ارتباط است ... در ابتدای پژوهش میزان مصرف ویتامین d افراد شرکت کننده سنجیده شد ... آن دسته از زنان یائسه ای که تغذیه ای سرشار از ویتامین d دارند در مقایسه با زنان یائسه دیگر، کمتر دچار افسردگی می شوند محققان بعد از سه سال مطالعه و بررسی به این نتیجه رسیدند علائم افسردگی در بین زنانی که روزانه بیش از 800 واحد بین المللی ویتامین d مصرف می کنند در مقایسه با زنانی که کمتر از 100 واحد بین المللی از این ویتامین جذب می کنند، به میزان 21 درصد کمتر است ... از این گذشته زنانی که در ابتدای پژوهش اصلا علائم افسردگی نداشته اند با مصرف روزانه 400 واحد بین المللی ویتامین d(با منشأ گیاهی) با کاهش 20 درصدی احتمال ابتلا به افسردگی مواجه می شوند ادامه ...
   منبع : تبیان     تاریخ : 7   مهر   1390    شاخه : غذا و سلامتی
... بر اساس پژوهش های انجام شده، افرادی که میوه و سبزیجات زیادی مصرف می کنند کمتر از باقی افراد که میانه ی خوبی با این مواد غذایی ندارند به انواع سرطان ها مبتلا می شوند ... از سال ها پیش محققان به مدد مطالعاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که گیاهان چلیپایی (انواع کلم ها) و به خصوص بروکلی باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان می شود بر اساس آماری که این پژوهش ها نشان داده اند افرادی که کمتر میوه و سبزیجات مصرف می کنند یک و نیم تا دو برابر بیشتر به این بیماری مهلک مبتلا می شوند ... برای همین تمام متخصصان علم تغذیه به مصرف روزانه ی این مواد غذایی تاکید می کنند ... به مصرف زیاد گوشت قرمز نه بگویید نتایج حدود سی پژوهش که در خصوص گوشت قرمز انجام شده نشان می دهد ارتباطی بین مصرف زیاد گوشت قرمز و ابتلا به سرطان کولورکتال وجود دارد ... بهتر است مصرف گوشت قرمز از یک یا دو بار در هفته بیشتر نباشد ... محققان ثابت کردند بیمارانی که محصولات گوشتی، مواد غذایی پرچرب و غلات تصفیه شده ی زیادی مصرف کرده اند در مقایسه با مبتلایانی که مصرف کننده ی میوه، سبزیجات و ماهی بوده اند سه برابر بیشتر در معرض عود بیماری قرار دارند ... ماهی و گوشت مرغ: خواص باور نکردنی نتایج یک پژوهش آمریکایی که در سال 2005 انجام شد نشان می دهد که مصرف گوشت مرغ و ماهی در طولانی مدت احتمال ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش می دهد ادامه ...
   منبع : تبیان     تاریخ : 27   شهریور   1390    شاخه : غذا و سلامتی
... سه مورد از خواص درمانی سیر عبارتند از: 1- سرماخوردگی را درمان می کند به عقیده پژوهشگران امکان ابتلا به سرماخوردگی معمولی در افرادی که روزانه مقداری سیر مصرف می کنند بسیار کمتر از سایر اشخاص است ... تحقیقات انجام شده بیانگر این واقعیت است که مصرف روزانه سیر حاوی "آلیسین"( بخش خالص سیر که گفته می شود عامل بیولوژیکی فعال و مهم سیر است ) خطر سرماخوردگی را تا نصف کاهش می دهد ... کاهش فشارخون بالا با مصرف سیر کهنه محققان طی تحقیقات خود اعلام کردند سیر عامل مهمی برای کاهش چربی ها محسوب شده و مکمل های سیر نیز نقش مهمی را در درمان کلسترول بالا ایفا می کنند، به طوری که میزان کلسترول کل را طی 4 هفته تا میزان 12 درصد کاهش می دهند ... اگر روزانه به مقدار کم، سیر بخورید در درازمدت شاهد افزایش استقامت و نیروی بدنی خود خواهید شد ادامه ...
   منبع : همشهری آنلاین     تاریخ : 19   شهریور   1390    شاخه : میوه ها و سبزی ها
... اولین قدم برای انتخاب رژیم سالم، خوردن انواع مواد غذایی و به مقدار متعادل است تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که مصرف این 7 مواد غذایی بیماری های قلبی، سرطان سینه و پوکی استخوان را از زنان دور می کند ... 1- گوجه فرنگی: به گفته محققان مصرف مواد غذایی سرشار از لیکوپن مثل گوجه فرنگی می تواند دردفع سرطان سینه و گردن رحم موثر باشد ... مطالعات انجام شده در کلینیک مایو نشان می دهد مصرف 40 گرم بذرکتان می تواند به کاهش تری گلیسیرید کمک کند ... البته پزشکان مصرف بذر کتان در دوران بارداری را پیشنهاد نمی کنند ... 4- ماهی: مصرف ماهی بخصوص ماهی آزاد به دلیل روغن موجود در آن می تواند به رشد جنین در دوران بارداری کمک کند ... 5- آب آلبالو: مصرف آب آلبالو نه به دلیل ویتامین c آن بلکه به دلیل آنتی اکسیدان های موجود درآن توصیه می شود ... همچنین زنان با مصرف این ماست می توانند دوران کهنسالی را راحت تر بگذرانند ... 7- گردو: مصرف گردو می تواند از بروز سرطان سینه و پوکی استخوان جلوگیری کند ... مطالعه صورت گرفته نشان می دهد که مصرف روزانه گردو بروز و پیشرفت سرطان سینه را به تاخیر می اندازد ادامه ...
   منبع : همشهری آنلاین     تاریخ : 16   شهریور   1390    شاخه : غذا و سلامتی
... وی گفت: مصرف آب غوره نیز برای افرادی که مبتلا به چاقی مفرط هستند، بسیار مفید است و افراد برای لاغر شدن می توانند جود وسر مصرف کنند و کسانی که می خواهند رژیم غذایی بگیرند می توانند در رژیم غذایی خود سیب را با پوست مصرف کنند ... این متخصص داخلی اضافه کرد: کنگر فرنگی سبزی لاغر کننده ای است که افراد چاق می توانند هر روز از آن مصرف کنند همچنین برای لاغر شدن بهتر است صبح ناشتا آب لیموترش را با یک لیوان آب و مقداری عسل مصرف کنند ... مصرف روزانه هویج خام نیز در لاغر کردن افراد چاق بسیار مفید است ادامه ...
   منبع : همشهری آنلاین     تاریخ : 15   شهریور   1390    شاخه : میوه ها و سبزی ها
... بر اساس نتایج پژوهشی که روی زنان 45 تا 67 سال انجام گرفت، مصرف روزانه یک عدد سیب به کاهش وزن کمک می کند و میزان کلسترول مضر را کاهش می دهد ... پژوهشی که محققان دانشگاه فلوراید ایالات متحده ی آمریکا انجام داده و در کنگره ی experimental biology ارائه کردند نشان می دهد مصرف روزانه یک عدد سیب برای سلامت بدن و کاهش وزن مفید است ... مصرف روزانه ی این میوه باعث کاهش کلسترول مضر خون (ldl) می شود ... این شرکت کننده ها علاوه بر داشتن یک تغذیه ی نرمال روزانه 75 گرم آلو خشک یا 75 گرم سیب خشک مصرف کردند و میزان کلسترول آن ها بعد از 3، 6 و 12 ماه اندازه گیری شد ... نتایج این بررسی ها نشان داد شش ماه بعد از شروع مطالعات، میزان کلسترول مضر زنانی که سیب مصرف کرده بودند به طور متوسط 23 درصد کاهش و میزان کلسترول مفید آن ها 4 درصد افزایش یافته است ... مصرف روزانه ی این میوه باعث کاهش کلسترول مضر خون (ldl) می شود همچنین محققان متوجه شدند که تغییرات میزان کلسترول افراد همان طور که متخصصان و پزشکان انتظار داشتند برای سلامت قلب و عروق مفید است ... همچنین زنانی که روزانه سیب خشک مصرف می کردند به طور متوسط یک و نیم کیلو گرم لاغر شدند ادامه ...
   منبع : تبیان     تاریخ : 15   شهریور   1390    شاخه : میوه ها و سبزی ها
... این بار نیز نتایج یک مطالعه پزشکی جدید تایید کرد که مصرف مقادیر متوسطی گردو به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه و دائمی می تواند خطر بروز سرطان سینه را در زنان کاهش دهد ... پزشکان دانشگاه مارشال دریافته اند که مصرف روزانه گردو، میزان رشد تومورهای سرطان سینه را در موش های آزمایشگاهی کاهش می دهد ... مصرف زیاد چربی حیوانی، خطر سرطان سینه را بالا می برد به گفته این پزشکان، گردو نه تنها احتمال بروز تومورهای سرطانی را کاهش می دهد بلکه در عین حال پس از ابتلا از تعداد و اندازه آنها نیز می کاهد ... به گزارش روزنامه ایندیپندنت، این پزشکان تاکید کردند مصرف گردو در کاهش احتمال بروز این سرطان حتی در افرادی که زمینه مستعد ژنتیکی برای ابتلا به سرطان سینه دارند هم موثر است ادامه ...
   منبع : همشهری آنلاین     تاریخ : 14   شهریور   1390    شاخه : خشکبار
... پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج یک مطالعه گسترده در آمریکا نشان داده است که مصرف روزانه گوشت قرمز به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می دهد ... این کارشناسان تاکید کردند: مصرف 50 گرم گوشت قرمز فرآوری شده در روز احتمال ابتلا به دیابت را 51 درصد افزایش می دهد و همچنین مصرف 100 گرم گوشت قرمز فرآوری نشده در روز احتمال بروز این بیماری را 19 درصد تشدید می کند ادامه ...
   منبع : پزشکان بدون مرز     تاریخ : 13   شهریور   1390    شاخه : فراورده های گوشتی
... مصرف مرتب بلوبری، شاه توت یا آلو قرمز احتمال پیشرفت پارکینسون و آلزایمر را کاهش می دهد ... اگر این ادعا اثبات شود، مصرف منظم بلوبری از پوکی استخوان پیشگیری می کند ... اکثر متخصصان حوزه ی تغذیه توصیه می کنند که روزانه باید پنج واحد میوه و سبزیجات مصرف شود و محققان پژوهش مذکور معتقداند از این پنج واحد باید دو یا سه واحد متعلق به میوه های ارغوانی رنگ باشد ... می پرسید چرا؟ مصرف مرتب بلوبری، شاه توت یا آلو قرمز احتمال پیشرفت پارکینسون و آلزایمر را کاهش می دهد ... بلوبری از عفونت های ادراری پیشگیری می کند به عقیده ی برخی از محققان مصرف روزانه یک فنجان بلوبری یا قره قاط خام یا یک یا دو فنجان آب بلوبری بدون شکر می تواند از ابتلا به عفونت های ادراری پیشگیری و حتی درمان کند ... مصرف این میوه کلسترول مضر خون را از بین می برد و از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند ادامه ...
   منبع : تبیان     تاریخ : 12   شهریور   1390    شاخه : میوه ها و سبزی ها

مصرف روزانه


1
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Copyright©2011 Worldfood.ir, All rights reserved.
Desig by Irangate.